Denní režim

Denní režim je rámcový, s přihlédnutím k věkovým a individuálním specifikům dětí.

Pedagogové volí primárně:
  • prožitkové učení;
  • kooperativní učení;
  • situační učení;
  • sociální učení.

Předškolní výchova a vzdělávání odpovídá požadavkům Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.

Rámcový denní režim je nastaven takto:
  • 6:00 – 7:00
    • Scházení dětí ve třídě Sovičky, budova A, přízemí.
  • 7:00 – 8:00
    • Doba, kdy jsou děti již ve svých kmenových třídách.
    • V uvedeném čase probíhají zejména:
      • spontánní činnost a aktivity;
      • nabídka aktivit a činností dle Třídních vzdělávacích programů;
      • individuální činnost.
  • 8:30 – 9:00
    • Čas určený k ranní rozcvičce, hygieně a dopolední přesnídávce.
  • 9:00 – 10:00
    • Hlavní vzdělávací činnost:
      • didakticky zaměřené hry;
      • individuální, skupinové, frontální aktivity a činnosti;
      • výtvarné, hudební, dramatické, pracovní, literární, jazykové chvilky.
  • 10:00 – 11:30
    • Pobyt venku (procházky a pobyt na zahradě mateřské školy)
    • Poznámka: V případě příznivého počasí, klimatických podmínek a rozptylových podmínek může být hlavní vzdělávací činnost realizována v exteriéru.
  • 11:30 – 12:00
    • Hygiena, oběd, příprava k odpolednímu odpočinku:
      • při obědě třídní učitelky dbají na samostatnost dětí v rovině stolování;
      • pro všechny děti je povinný odpočinek, v minimálním rozsahu 20 minut.
  • 12:00 – 14:00
    • Odpolední odpočinek:
      • poslech pohádek;
      • předčítání pohádek.
  • 14:00 – 14:30
    • Hygiena dětí, odpolední svačina (postupně vedená).
  • 14:30 – 15:30
    • Odpolední aktivity:
      • výchovně-vzdělávací aktivity;
      • volné kreslení;
      • spontánní hry a činnosti;
      • námětové hry.
  • 15:30 – 16:30
    • Odpolední rozcházení dětí ve třídě Medvídci, budova B, 1. patro.


Denní režim může být pozměněn v těchto případech:
  • účast dětí na školním výletě;
  • situace spojená s Nařízením Vlády České republiky a jiných dotčených orgánů státní správy, které ovlivňují režim a provoz zařízení předškolní výchovy a vzdělávání;
  • personální omezení;
  • lyžařský a plavecký výcvik;
  • programy pro rodiče;
  • nevhodné / vhodné klimatické a rozptylové podmínky;
  • individuální potřeby dětí, zejména dětí v adaptačním režimu a dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.